Monday, May 5, 2008

Kempen Kebersihan Kali Ke 2











3 comments:

Cik Pah said...

Aslmkum...salam perkenalan utk semua.Saya merupakan salah seorang pemilik di apt buginvilla D-07-006.Saya tidak menetap disana, tapi kadang2 saya berkunjung kesana utk menjengok2 rumah disana. Sedih hati melihat keadaan dan perkembangan di apt buginvilla yg hampir tidak terurus.Mungkin ini kelemahan kita penduduk yg tidak mengambil peduli membayar yuran penyelenggaraan dan tidak mengambil peduli pun tentang kelesaan bersama.Saya sebenarnya dah menyangka yg perkara ini akan berlaku juga di aprtment ini kerana byk perkara seperti in berlaku dimana2 aptment yg diuruskan oleh management.
Ingin saya berkongsi pengalaman dan pengetahuan saya bersama utk dipraktikkan oleh tuan dan kawan2.Saya merupakan salah seorang komuniti di aprtment di Subang Perdana Court 2 yg dahulu menghadapi masalah yg sama dgn buginvilla apt.Dan kami sepakat bersama2 persatuan penduduk yg ada berjaya mengambil sendiri dan menjalankan sendiri penyelengaraan di kawasan kami dengan mengadakan mesyuarat AGM serta melantik pengerusi, setiausadan bendahari dan ajk2 yg sukarela menabur tenaga dan bakti pd masyarakat setempat. Hasil usaha kami yg teguh, kami berjaya menjalankan kerja2 penyelenggaraan bersama2 penduduk dgn mengupah tenaga kerja menggunakan dana yg ada disamping menjana pendapatan tambahan dari kemudahan yg ada ditempat kami utk digunakan oleh penduduk dan kepada penduduk setempat.
Saya rasa amat berbesar hati sekiranya dapat join persatuan tuan dan kwn2 dalam menaburkan segala ilmu pengetahuan saya & kawan2 saya dalam cara menguruskan aprtment yg bermasalah seperti aprt buginvilla ini.
Saya rasa amat bertuah sekali sekiranya dpt menaburkan khidmat saya kepada penduduk buginvilla.
saya rasa ada segelintir penduduk buginvilla terdiri dari golongan yg cerdik pandai dlm sesuatu bidang.Gunakan khidmat mereka ini dlm membangunkan tempat tuan seperti peguam. pegawai pentadbiran dan mcm2 lagi.Saya rasa mereka ini tidak akan menolak sekiranya bakti mereka ini sedikit sebanyak dapat membantu menyelesaikan masalah yg tuan hadapi.
Look forward to join your meeting in future jika masa perjumpaan yg diadakan menepati masa&kelapangan saya. Syabas kepada anak2 buginvilla yg ringan tulang membantu membersihkan kolam renang hari Sabtu petang bersama2 saya dan salah seorang peduduk (lupa pulak nama dia - indian man)di apt itu hari.
Insyaallah jika khidmat & nasihat saya diperlukan, saya akan berusaha utk memberi segala pengetahuan dan pengalaman saya ini utk dipraktikkan oleh tuan.
Saya boleh dihubingi di email yg tertera.Sekian.
Wassalam...

Cik Pah said...

my email:tipahjalil@hotmail.com
contact : 0196967100

BUGINVILLA said...

Terima kasih atas respon puan. Sama-samalah kita berkongsi idea utk membangunkan semula fizikal Buginvilla ini.